lördag 10 oktober 2009

Litens 2 rum och kök (Barnmorskan säger att det är gott om plats eftersom storasyster Ebba så nyligen töjt ut lyan) börjar trots det bli ordentligt trång. Nu är det inte långt kvar och jag har faktiskt börjat viska till Liten att det är okej att börja fundera på att komma ut... =) Det känns i hela kroppen att det börjar närma sig, sammandragningarna har ändrat karaktär och blivit betydligt ondare, Liten har sjunkt ner rejält och det känns att det ligger ett litet huvud och trycker därnere, kan liksom inte få ihop benen ordentligt när jag går.=) Nätterna har blivit låååånga och vakna. Jag äter och dricker som en häst så kroppen håller förmodligen på och lagrar inför det stundande Maratonloppen. Fast ändå så vet jag inte riktigt om jag är redo att möta mitt 3:dje barn, 3 barns Morsa, det låter det.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, tänk att få vara det, 3-barnsmorsa.
Här blir det nog bara 2 :(

Lite spännande nu när det är så nära, och redo, det blir man nog aldrig hur mycket man än förbereder sig, men du fixar det. Det är jag helt övertygad om!

Ta hand om er
Kram Cecilia

Madeleine sa...

Ååh Veronica! Jag håller alla tummar jag har för att allt ska gå bra! Jag kan knappt bärga mig tills det kommer bilder på den lille :-)
Det var ett tag sedan jag läste din blogg och jag måste säga att denna nya bloggen är jättefin!
Ta hand om er!
Hälsn. Madeleine