torsdag 1 oktober 2009

Älskade fina lille Liston, Varför? Sitter här med världens dåligaste samvete och hur mycket jag än vet att beslutet var det rätta så kan jag inte förstå det.... Jag HATAR att leka Gud. Hatar att besitta makten, leva eller dö. Det gör ont i hjärtat och tårarna bara rinner. Älskade vännen, du som var världens finaste och snällaste hund men tyvärr så livrädd för åskan. Jag önskar så att jag inte hade behövt åka och jobba den där dagen i somras, förlåt för att jag lämnade dig själv i ovädret. Den där åskan förändrade dig för alltid, dina ögon blev plötsligt mörka och stirriga och vi kände inte längre igen dig. Att du bet mig hade jag kunnat leva med men att du gjorde det med Fabian blev tyvärr droppen som fick bägaren att rinna över. Fast det gör ont, så in i Helvete ont och jag vet att du inte ville illa egentligen...

3 kommentarer:

Jessica sa...

Så svårt, så jobbigt beslut och inget man vill, men som du säger, det var tvunget. Men det gör ont. Massor av kramar.

maggan sa...

usch de är jobbigt när man måste ta ett sånt beslut!!! Men ni gjorde rätt, vi fick avliva min hund när jag var liten. Den vaktade mig så inga kompisar vågade komma hrm och leka, för han stod framför mig och morrade om inte mamma hade bundit ut han innan kompisen kom. men vad jag var ledsen, jag fattade ju inte då varför.
men idag fattar jag, tro de eller ej=)
de var ju inte detta jag skulle skriva ju... skulle bara ge er en stor kram=)

Jessi sa...

Usch vad jobbigt...:( Inget lätt beslut att fatta men man gör det man måste.
Kram!