måndag 26 oktober 2009

Just nu är livet motigt och mörkt... Nyss hemkommen från sjukhuset i Skövde. Jag hade hoppats på goda nyheter och ett hopp om att denna graviditet snart skulle vara till ända. Men nähä då, livmodertappen är helt omogen och Litens huvud är inte ens längre fixerat, så läkaren pratade om veckor.. Inte timmar eller någon dag utan veckor... Jag orkar inte, vill inte. Dagarna blir bara gråare och gråare och jag känner för att slänga in handduken och bara skita i allt. Vill inte vara med längre, vågar inte vara med längre... Liten mår bra nu, det visade CTG-kurvan, men nästa vecka då..!?!? Kommer h*n må lika bra då? Det blir ingen igångsättning, alldeles för riskabelt enligt läkaren eftersom jag redan gjort ett snitt, fast om det absolut inte startar utav sig självt så visst, fast isf väljer jag nog hellre snitt. Hellre ett "enkelt" snitt än en misslyckad igångsättning som slutar i katastrofsnitt.

Nu ska jag lägga mig i soffan och sova bort ett par timmar och förhoppningsvis känna mig lite mer hoppfull om en stund eller två.

Mitt MammaHjärta värker mer och mer. Tankarna och känslorna med Ebba är nära. Varför har jag gett mig in på allt detta igen. Hopplöshet. Maktlöshet.

1 kommentar:

lilla angelyne sa...

Åh, vet hur jobbigt det är. Varje läkarbesök hoppades jag att den där förbaskade tappen skulle mogna, men icke då.

Vet också hur de pratar om igångsättning och trots att de hade sagt att det inte var aktuellt i mitt fall slutade det med det. Men läkaren vi hade då bedömde inte risken speciellt mycket högre pga det tidigare snittet. Men kanske beror det på vilken läkare man pratar med och några fler katastrofsnitt vill man ju slippa.

Håller alla mina tummar (och tår om det hjälper) för att tappen ska mogna på sig och för att Liten ska vilja komma ut i världen snart. Jättesnart! =)

Stora kramar till Dig!!