torsdag 22 oktober 2009

Brev till Himlen.

Lilla Hjärtat, självklart finns du kvar i mina tankar och mitt hjärta fast just nu tar Liten i magen och förlossningstankar nästan all plats i min vardag. Jag var ledsen häromdagen, ledsen för att jag inte varit hos dig på nästan 2 veckor, ledsen för att jag inte längre tänker lika länge på dig varje kväll innan jag somnar. Men jag frågade Pappa och han höll med om att du säkert har överseende med det och förstår. Lilla Hjärtat, jag är så Rädd. Rädd för alla tankar och minnen som kommer väckas till liv när Liten kommer komma till oss. Antar att vi verkligen kommer förstå vad vi missat, allt vi skulle upplevt med dig kommer vi uppleva med Liten istället... Mina älskade Ungar, livet är inte rättvist. Fast jag VET, HOPPAS, ÖNSKAR och TROR att en liten del av dig Lilla Hjärtat kommer följa med ner hit i Litens kropp och själ. Och fast att inte du är här så finns du ändå alltid med oss. Jag vet. Jag Känner. Jag Minns. Jag Älskar. Älskar Dig min Lilla Dotter.

4 kommentarer:

Jessi sa...

Du skriver så vackert till lilla Ebba! Och hon kommer ju alltid att finnas i sina syskon.
Kram!

Malin sa...

Stor kram! Ebba finns alltid med dig, precis som Vide alltid kommer finnas med mig... <3

Anonym sa...

Hej vännen...
...all lycka och goa varma kramar till dig du fina mamma...tänk trebarnsmamma...underbart...mmm bebisdofft...finns det någe bättre..... från änglamamman från skövde

Sandra sa...

Har haft precis samma tankar som du om mamma, sa alltid god natt och kollade på fotot av mamma när jag kröp ner i sängen förut men sedan jag blev tillsammans med K så har det liksom inte blivit så på något sätt. Och då har jag fått dåligt samvete och ibland så har känt att mamma kanske tror att jag har glömt bort henne, men på något sätt så vet jag att hon inte tror det för det har jag ju absolut inte, tänker på henne massor och hon finns alltid med mig i mitt hjärta även om inte varje minut eller tanke går till henne på samma sätt längre !!
Du är en klok människa och Ebba kommer såklart att för alltid vara en del av er och sina syskon !!
Kram Kram