fredag 30 oktober 2009

Fick en lite lustig kommentar som jag kände att jag var tvungen att svara på. Jag antar att allt är ett missförtånd och att personen ifråga inte följt min blogg.

Jo jag har passerat BF, det var den 28 oktober, antar att du tittar på babytickaren men den har börjat om nu så den stämmer inte. Och angående mina tankar om snitt så kanske jag uttrycker mig lite "klumpigt" men dom som följt bloggen länge förstår mig (hoppas jag!??!), det handlar absolut inte om att "jag inte orkar vänta" utan det ligger mer i mina funderingar än så. Detta har varit en lång och otroligt jobbig graviditet, inte så fysiskt tung men otroligt psykiskt påfrestande eftersom min Dotter dog 16 dagar gammal den 11 September 2008. Och det är inte bara mina "spekulationer" utan disskutionen om BF, igångsättning och snitt har funnits med ända sen vecka 9 när vi gjorde första VUL och innefattar både läkare, Barnmorskor och psykolog. Hade jag velat så hade sjukvården redan "plockat ut" Liten men jag har själv valt att hålla huvudet kallt, passerat BF plus lite till, trots att nerverna tryter och själen är trött men nu orkar jag faktiskt inte längre.... Med all rätt tycker jag.

2 kommentarer:

marie nilsson sa...

Jag håller på dig Bruttan. Vissa människor fattar inget och de tycker inte jag att du ska bry dig om. Fasst jag förstår dig att det är svårt era liva har varit en bergochdalbana i ungefär 18 månader å det är klart att det tar kraft på fysiskt och psyksit. Men vill bara ge dig en styrke kram å du denna gång är det er tur.

Anonym sa...

Hej! Hoppas att ni snart sitter med erat barn i eran famn.
Jag har följt din blogg ett bra tag nu. Det ni gått igenom/går igenom, går inte att föreställa sig, så det är inte så konstigt att "dina nerver tryter och att själen är trött". Jag tror att det är fler än jag som följt dig utan att lämna ett spår MEN som ofta har ER i mina tankar.

Med vänlig hälsning Emma