onsdag 6 maj 2009

Låååång Helg!

Det har varit en lång Helg med mycket tankar och funderingar. Men nu är det "fysiska" avklarat nu är det bara ännu mera "psykisk terror" innan alla svar kommer.

Igår var jag och Mamma på KSS. När jag la mig på britsen för att göra Ultraljud var jag ärligt talat nära på att svimma, jag kramphöll så knogarna vitnade i ena sängkanten. Det var en Barnmorska som utförde Ultraljudet i utbildningssyfte och det tog en halv evighet innan hon hittade nått men Dr Hanne tittade på mig och sa lugnt att hon redan sett ett hjärta slå så jag kunde slappna av. Sen "tjuvkikades" det för fulla muggar. Hjärta, magsäck, hjärna, ryggrad, två armar och två ben. Liten hade växt alldeles perfekt sen vi var där sist och allt såg jättebra ut och Dr Hanne var supernöjd. Det var en Helvild Bäbis därinne.

Sen skulle vi prata och jag ställde mina frågor och bröt ihop en smula och har jag väl börjat så går det inte att sluta... Sen när vi gick ut ur rummet så ville Barnmorskan som skulle ta blodprovet att jag skulle gå in i rummet längst ner till Höger. Jag VÄGRADE och tårarna började återigen spruta. Det var det rummet vi gjorde CTG med Ebba i och hennes hjärta nästan stannade. Jag fick lov att gå in på deras kontor istället med en snyftande Mamma efter... =O)

Jag har blivit nästan övertygad över att det bor en Lillebror i Magen.
Jag såg det!!!

Inga kommentarer: