tisdag 15 september 2009

Jag tror att jag på allvar håller på och utvecklar en fobi mot svininfluensa.. Jag vill INTE ha det och jag vill inte att nån i min närhet ska få det. Jag kan inte förstå hur en del inte verkar bry sig ett smack. Kanske beror det på att jag är gravid som jag är extra nojjig, men jag kommer förmodligen vara lika nojjig (kanske ännu mer) om Liten i magen beslutar sig för att komma ut frisk och hel och följa med oss hem.

Hade så gärna velat åka till Ullared och IKEA men näpp, där går gränsen. Hur skulle jag kunna förlåta mig själv om jag, Fabian eller Liten skulle bli sjuk för att jag tagit med mig eller dom i stora folkmängder..?!

Idag när jag var på Vårdcentralen för att lämna blodprov så fick jag nästan panik när en man kom in och började prata med nån han kände. -Jasså, ni har landat nu? frågade hon. -Jodå, sa han. -Men nu vettifaan, brorsan ligger hemma i hög feber och jag vaknade imorse urförkyld så jag är här för att kolla om det är den där influensan.... Mmmm OKEJ KUL!! tänkte jag i Panik, snälla sätt dig inte här. Han satte sig typ snett mitt emot och satt och hostade.

Så nu är jag smittad såklart... I min Hjärna iaf.

2 kommentarer:

maggan sa...

Försår att du blir mer nojjig nu!! Men jag tror du klarar dig, men du ska inte komma hit just nu.. Både jag och Alma är förkylda, ingen influensa men förkylda bara. Men bäst du håller dig borta tills vi är friska igen=)) Vore kul om du vågade dig hit och fika lite, de var alldeles för länge sedan vi sågs. De är alltid lika kul att prata med dig!!! Kram

Jessica sa...

Ååå jag förstår så väl din rädlsa. Jag är också så jäkla rädd. Nu när jag blev dunderförkyld också så vart jag jätterädd.
Synd att man måste åka till ställen ibland där man inte kan skydda sig såsom vc eller sjukhus.
Hoppas du inte blir sjuk.
Kram