fredag 18 september 2009

Jag är inte riktigt vän med min kropp för tillfället. När jag INTE är Gravid då jäklar ploppar kilon upp fortare än kvickt, men som Gravid när man vill gå upp i vikt då ska det tydligen vara obegripligt svårt.... Lustigt!! Jag har gått upp 5 kilo sen inskrivningen, egentligen 9 kg men jag tappade 4 kilo på 1 vecka när jag var sjuk och dom verkar omöjliga att få tillbaka. Min bäbis föredrar tydligen att frossa på det i "skafferiet" istället för att suga åt sig färskvara.. Så idag hos Barnmorskan så hade Magen återigen INTE växt. Men vi beslutade att tillväxtUL inte behövdes. Jag menar, vad ska dom göra åt att Bäbis är för liten?!? Hade det varit åt andra hållet hade jag åkt och kollat direkt för då kan man ju sätta igång förlossningen tidigare och på så sätt undvika onödiga komplikationer. Så nu blir det 2 veckors väntan innan det är dags att mäta igen, blir oron för stor får jag givetvis göra ett UltraLjud till.

Men all Blodpudding och färsk Broccoli hade gjort susen iaf och Järnvärdet hade stigit från 101 till 119, godkäntGränsen är 120, så Ingrid var nöjd med mig. =O)

Inga kommentarer: