måndag 1 februari 2010

Bakom Imman.

Våran Stackars dusch fick ta emot mycket efter att Lilla Hjärtat lämnat oss, många tårar,skrik och slag har utdelats därinne. Jag brukade duscha mycket och länge, det var ingen som störde och trots att man grät oavbrutet i 20 minuter så såg man "fräsch" ut när man klev ur. När det blev imma på glasdörrarna brukade jag dra handen och torka bort lite och kika ut. Jag fantiserade och drömde om att lilla Ebba satt i Babysittern utanför och väntade på att jag skulle bli klar, för det var nämligen så jag hade planerat ut under graviditeten att duschningar skulle genomföras när sambon var borta och jobba.... Men det fanns aldrig någon babysitter där utanför, det var tomt. I förmiddags tog jag en lång och varm dusch för att tina upp lite. Som vanligt tänkte jag på lilla Ebba och all smärta och gråt som släppts ut i duschen. När det blev imma på glaset drog jag med handen och kikade ut. Och där på ett litet täcke på golvet låg Lillasyster Tyra tittandes på sina händer som hon numera kan behärska någorlunda, hon utbytte några fraser med dom innan hon lyckades få in dom i munnen. Alldeles Levande.

Inga kommentarer: