måndag 2 november 2009

Nejdå... Jag sitter allt här fortfarande... Lite framsteg har vi dock gjort på 1 vecka, livmodertappen var fortfarande rejält omogen och dryga 3 centimeter lång men "utgången" har iaf börjat öppna sig, STOLTA 2 centimeter kan vi skryta med. =) Var därför tvungen att rota fram mina förlossningsjournaler och läsa lite när jag kom hem och här är resultatet: När jag kom in till förlossningen med Fabian så var livmodertappen 2 centimeter och jag var öppen 1 centimeter. Med Ebba var livmodertappen 4 centimeter och 0 centimeter öppen. Så just i detta nu är jag öppen mer än vad jag nånsin varit utanför sjukhus!!! *possitivt tänkande*

Fick tyvärr träffa en läkare idag som jag INTE gillade. Fick känslan av att hon inte ens räknade Ebbas förlossning och att Fabians förlossning "visst var helt normal". Jag kan ju dock inte förstå hur man kan kalla en nästan 2 dygn lång förlossning med dåliga fosterljud, alldeles för svaga värkar, missfärgat fostervatten och navelsträng hårt runt halsen för helt "Normal".... Sen när vi så gott som var påväg ut ur rummet så häver hon ur sig: -Ja men ditt förra barn dog ju inte pga förlossningen utan hon hade ju ett kromosomfel och det finns ju inget som säger att det här barnet har samma fel. Jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle svara, tack för upplysningen, jag vet att min Dotter dog av ett kromosomfel..... Så jag hoppas på en annan läkare på Måndag om 1 vecka när det återigen är dags för återbesök.

9 kommentarer:

Jessi sa...

Herregud vilken hemsk människa! Vissa borde ju inte ha ett jobb där dom har med folk att göra överhuvudtaget... Hoppas på annan läkare nästa gång då!
Kram!

Anonym sa...

varmaste kramar om vännen...vilken jä-la kärring....fy fnför dumma idiot människor med noll känsla av empati och förståelse för ett varmt bemötande av människor/familjer med mötker i bagaget...
Vill bara ge dig en lång och värmade kram.....

Anonym sa...

hej jag igen...glömde skriva från vem....änglammaman från skövde

Ellinore sa...

Åh...ska hålla tummen att liten vill ut och det oavsett dag är bättre personal! Kram

Marie Nilsson sa...

Blir jätte irriterad på stackars läkaren som kan med och säga sådana saker! Men en jätte kram till er...

Sandra sa...

Låter som en rejält okänslig läkare, hade jag varit dig hade jag bett om att få byta, den rätten har man ju alltid!!! Nu är det nog inte så långt borta innan knytet ligger i din famn!!! Kram

Anonym sa...

Eftersom du är omföderska är man oftast öppen några cm långt innan. Mer en regel än undantag faktiskt. Har 4 barn, och med de 2 sista var jag öppen 3-4 cm i flera veckor utan att det var på gång. Väldigt vanligt.

elintäng sa...

sicket pucko till läkare. hoppas du får en ny nästa gång. gött att det går åt rätt håll med öppnandet :) KRAM

Hanna sa...

men så kan hon väl inte säga!!!
anmäl människan, sånna ska inte jobba med människor.
hoppas att liten vill komma ut nu då :)