tisdag 3 november 2009

JA jag vet att Bebisar kommer ut när dom är "redo".
Jag vet att min Liten mår bra i magen (iaf precis när CTG körs).
Jag vet att naturliga förlossningar är det Bästa.
Jag vet att det finns fler risker med att bli igångsatt när man redan gjort ett snitt.
Jag vet att kejsarsnitt är en STOR komplicerad Bukoperation.
Jag vet att det tydligen inte är nån skillnad på att föda små eller stora bebisar att smärtan är den samma.
Jag vet att man kan vara öppen flera centimeter i flera veckor.
Jag vet att det lika gärna gå jättesnabbt.

Men vad spelar allt det där för JÄVLA roll när jag oxå vet att Bebisar kan ???
Har världens finaste Vänner vars Bäbisar dött i magen, i samband med förlossning, strax efter förlossningen, pga sjukdom eller bara i sömnen.

Men det är ju tydligen inte alls vanligt att Bebisar dör upplyste en läkare mig om med lite av en suck när jag uttryckte min oro... Så jag antar att "lite svinn får man räkna med" (enligt vissa). Hoppas verkligen att jag redan gjort mitt till den "lilla obetydliga statestiken" och att vi får behålla detta barnet. Jag är rädd, livrädd, vill bara ha ut Liten, jag har i mer än 9 månader nu ensam haft ansvaret för detta lilla liv som växt inuti mig. Jag är trött nu och redo att dela ansvaret.

Usch jag bara svamlar på idag, hjärnan går på högvarv och det är mycket tankar och känslor. Vill bara krypa in på nått mörkt trångt ställe å bara va... Orkar inte med Världen för tillfället, orkar inte med mig själv. Vill inte mer... Men det är tydligen bara att stå ut och det ska jag göra, men jag är så rädd att det ska bli ett "fel" slut på denna historia oxå.

13 kommentarer:

sandra sa...

kram kram kram kram och en jätte kram vill jag skicka dig!!! vad ska du göra imorrn efter 2 tiden?? tänkte att jag och barnen kan komma och hälsa på lite då..=) om du orkar och har lust..?=) ha de göttans!! kraaaaaaaaaaaaam

Jessica sa...

Åh kära du, det är tungt nu. Klart att du är livrädd, helt förståeligt. Vilken rackare den där lilla Liten som håller på oss så på halster. Men det måste gå bra nu. Det är en evighet innan det väl sker. För mig blev det en chock när vår kille helt plötsligt väl var ute...Jag hade ju inte räknat med att han skulle leva...Många varma kramar till dig nu när det är så tungt.

Anonym sa...

Hej vännen...

Klart du är livrädd....klart du inte vet varken fram eller bak...Men det finns ingen om...utan när er älskade levande bebis skriker för full hals och är lite småtjurig för att ni kan med att bara låte h*n frysa den sötaste rumpan av sig och få uppleva hur man faktiskt med hjälp av sina lungor lever och får en aldeles egen komunikation och få vad man vill bara man skriker tillräkligt länge och med större kraft få precis som man vill...och då blir en del av ert liv levandes....Varmaste kramar om..

Änglamamman från Skövde

maggan sa...

KRAM

lilla angelyne sa...

Fina du!

Kan bara föreställa mig hur långsamt tiden går nu. Hemska läkare som troligtvis aldrig någonsin varit i närheten av den smärta som ett dött barn för med sig. Den smärtan går inte att läsa sig till.

Jag håller mina tummar blåa för att Liten ska vara redo SNART!

Kramar

Linda sa...

Jag förstår dig så väl! Det är tufft för dig nu! Vilken busig bebis som bor där inne. Jag hoppas så att Liten väljer att komma ut nu snarast och när h*n gör det att förlossningen ska bli en fin upplevelse.

Tänker på dig! Kram!

Sandra sa...

Kan tyvärr inte göra så mycker mer än att "ge" dig EN STOOOOOR KRAM !!

sofia sa...

Massa massa kramar!!! Nu vet jag varför h*n inte kommit har ju glömt att säga att jag har mitt gamla nr igen nu så h*n behöver inte vara orolig att det kommer bli svårt att få tag på mig när h*n kommit! hälsa d från mig nu och ta hand om dig kära kusin!

sandra sa...

heeej allt bra..? är du på BB nu lr?? hade ju tänkt träffa dig idag men eftersom jag inte fått något svar så kanske du är på bb nu??=)=) *hoppashoppas* ha de gott så får vi ta en fika någon annan dag!! puss och kram

Cecilia Erikson sa...

Kom precis hem från att ha varit i Ullared hela dagen. Då ligger Stefans telefon och piper och talar om att det har kommit ett meddelande, så jag var tvungen att kolla. Såg att det var från Tony, och då kunde jag inte låta bli att öppna det. Åh, jag blev så glad så tårarna fullkomligt bara sprutade ut, och rinner fortfarande. Nä, nu måste jag gå och väcka Stefan och tala om det oxå.
Allra sötaste lilla tjejen!
Önskar er allihop allt gott.
Kramar från oss =D

lena sa...

doktorer är puckon.. vissa av dem i alla fall.

zandra sa...

Graatttis!! Många kramar till er!!

sandra sa...

yiiihooooo grattis grattis... nu får vi ta lite mama-time-fika...=)
yiiihoooo.. ha de gott och mys på så kan vi höras i veckan och snacka lite. vill höra allt om smärtan..=) kööössss