torsdag 17 december 2009

Ett livsavgörande Löfte

Igår kväll när det var dags att sova var Liten inte nöjd, inget var bra... Tillslut så la jag henne nära och lät henne "tutta" lite på mig, ibland räcker det med nån droppe så blir hon nöjd och belåten. Och visst var det så, hon tog några snutt sen slutade hon, tittade mig djupt och länge i ögonen och helt plötslig stog tiden still. En vacker frisk Dotter liggandes vid mitt bröst, trygg, varm, mätt och så otroligt Älskad. Jag la armen lätt runt henne och frågade mig själv hur jag nånsin kommer klara av att släppa ut henne i världen på egna ben... Jag fick ont i kroppen när tanken slog mig att jag inte kommer kunna skydda henne från allt det onda därute. Jag tänkte på alla de barn som tvingas växa upp utan allt det som hon får. Utan Kärlek, ömhet och Trygghet. Jag tänkte på barn vars föräldrar super, misshandlar, utnyttjar och skändar. Jag fick ont i magen för alla de barn som Mobbas i skolan, som inte har några vänner, som är ensamma och utsatta. Jag fällde några tårar över maktlösheten av att inte kunna hjälpa alla. Samtidigt lovade jag "någon" och henne, vår Dotter, att alltid finnas där, göra mitt allra bästa och yttersta för att skydda henne och hennes Storebror. Att för alltid vara deras trygga, fasta punkt i livet.

Inga kommentarer: